Sabtu, 05 Desember 2015

Khasiat dan Manfaat Jelly Gamat Gold G

Jelly Gamat atau masyarakat yang lebih dikenali Golden Gamat adalah sejenis haiwan yang hidup di dasar laut, Gamat juga dikenali dengan khasiat jelly gamat gold g nama lain Gamat atau Hoi som. Terdapat kira-kira 1,000 spesis timun laut, tetapi boleh dimakan untuk manusia tidak lebih daripada 40 spesis sahaja. Salah satu Teripang yang kita makan dan mempunyai keupayaan sebagai ubat alternatif khas adalah spesies emas Noisy, dengan spesies jenis Stichopus variegatus alias Stichopus hermanii (Teripang emas).

Gamat emas mengandungi banyak manfaat jelly gamat gold g nutrien seperti protein, mineral, omega 3 dan Bio Unsur aktif. Timun laut di tradisional emas sejarah China telah digunakan sejak lebih daripada 1000 tahun yang lalu untuk membantu menangani aduan seperti penyembuhan luka, melegakan sakit sendi, meningkatkan peredaran darah dan umumnya dimakan sebagai hidangan khas untuk mengekalkan kesihatan kerana ia dianggap sebagai ginseng laut.

Begitu juga, masyarakat Malaysia, tepat di pulau Langkawi, sejak beratus-ratus tahun yang lalu, penduduk di sana telah menggunakan emas sebagai rawatan tradisional Teripang yang boleh merawat arthritis, asma, luka terbakar, penyakit kulit dan sebagai minyak urut. Sekarang timun laut keberkesanan atau Gamat Emas adalah luar biasa selepas penyelidikan yang dijalankan oleh ahli-ahli sains yang pakar dalam bidang mereka, nampaknya bagi penyakit yang tersebut

Tidak ada komentar:

Posting Komentar